joi, aprilie 25, 2024

ultima oră

PODCAST

spot_imgspot_img

PE ACELAȘI SUBIECT

Atenție, șoferi! Camere care scanează numerele de înmaticulare în trafic, montate pe autospecialele de poliție

Verificările mașinilor oprite în trafic de polițiști vot fi transmise live în dispecerat, odată cu montarea pe autospecialele de rutieră a camerelor video tip LPR (License Plate Recognition), tehnologie care permite recunoașterea numerelor de înmatriculare ale mașinilor, în mai puțin de o secundă.

Este vorba despre un sistem integrat prin care se vor putea identifica în timp real autovehiculele care prezintă interes operativ, sau care sunt angrenate în activităţi infracţionale şi contravenționale, ori care sunt urmărite în temeiul legii.

Din primele date, în Teleorman sunt, pentru moment, două astfel de sisteme video instalate pe două dintre autospecialele IPJ Teleorman. Surse din rândul polițiștilor spun că acestea vor fi funcționale în perioada următoate, odată cu primirea tabletelor aferente.

Numerele de înmatriculare, captate de la 7 la 20 metri distanță

  • Captarea plăcuţelor de înmatriculare va fi realizată de la 7 la 20 metri distantă.
  • Va fi echipată cu leduri IR performante în 850 nm pentru a permite vizualizarea imaginilor în timpul nopții pe o distanţă de cel putin 20m.
  • Va permite stocarea pe cardul de memorie a cel putin 100.000 intrari evenimente si va include capturi cu plăcuțele de înmatriculare.
  • Timpul de detecție a numerelor de înmatriculare va fi de sub o secundă.
  • Camera LPR va fi livrată cu un card intern de tip SD de capacitate 256 GB.

„În anumite situații, localizarea incidentelor este făcută de echipajele de intervenție, pe baza cunoştinţelor privind zona de responsabilitate, sau utilizându-se reperele furnizate de apelant, suplinind în acest fel lipsa unor echipamente de localizare corespunzătoare şi a unor hărți GIS actualizate la zi.

În teren, echipajele de intervenție pot avea dificultăți în identificarea adreselor administrative, chiar şi în situația în care acestea au fost comunicate și recepționate corect, datorită lipsei sau poziționării în locuri cu vizibilitate redusă a plăcuțelor cu numele străzii, a numerelor administrative, a numerelor de bloc şi de scară. Căutările la fața locului realizate de către echipajele de intervenție se reflectă în timpi de întârziere şi resurse ocupate mai mult timp decât ar fi necesar în mod normal.

Toate apelurile care nu sunt însoțite de detalii de localizare implică un efort deosebit şi al structurilor de suport care sunt angrenate pentru coordonarea resurselor şi verificări paralele în baze de date/evidenţe sau chiar declanşarea unor mecanisme de localizare, proprii.

De asemenea, nu întotdeauna, după realizarea intervenției, se cunoaşte că resursa care a intervenit a devenit disponibilă din nou.În situaţia producerii unui eveniment care necesită intervenția specializată a structurilor de poliție, dispeceratele direcționează forțele la locul producerii evenimentului, în general, potrivit unei situații scriptice, denumită generic ,,oglinda postului”, fără a avea o imagine clară, actualizată, asupra dispunerii reale a efectivelor planificate în serviciu.

Niciun dispecerat de la nivel național nu are operaționalizat un sistem de management al forțelor şi mijloacelor aflate în dispozitiv, motiv pentru care, de multe ori, dispecerizarea la evenimente se bazează strict pe experiența personalului de serviciu și pe nivelul lui de cunoaştere a arealului localității”.

topul săptămânii