SEO este cea mai recomandată strategie pentru dezvoltarea în mod organic a oricărui tip de prezență online, fie că vorbim despre un website, despre un blog sau despre un magazin online. Potrivit specialiștilor, SEO este știința de a convinge motoarele de căutare precum Google sau Bing să vă recomande conținutul utilizatorilor ca fiind cea mai bună soluție la problema lor. SEO vine de la Search Engine Optimization și exact asta presupune – optimizare pentru motoarele de căutare.
Principalele tipuri de SEO
Dacă tocmai v-ați lansat un website, un blog de afaceri sau un magazin online, o agenție SEO se poate ocupa de partea SEO, punând în aplicare strategii care să vă conducă site-ul în primele rezultate oferite de motoarele de căutare.SEO este un termen-umbrelă, asta însemnând că include mai multe tipuri de strategii SEO, cele mai importante fiind SEO tehnic, SEO on-page și SEO off-page, fiecare jucând un rol unic. SEO tehnic este tipul de SEO al cărui scop este îmbunătățirea structurii tehnice a unui website. Se concentrează în mare măsură pe viteza site-ului, pe securitatea datelor, pe index și pe compatibilitatea acestuia cu dispozitivele mobile. La rândul său, SEO on-page îndeplinește funcția de optimizare a paginii web pentru a ajuta motoarele de căutare să înțeleagă conținutul acesteia. SEO on-page implică utilizarea adreselor URL scurte dar relevante, utilizarea de meta-descrieri și de title tags, utilizarea etichetelor alt pe imaginile de pe pagina web, scrierea de conținut ușor de citit, includerea cuvintelor cheie în cadrul conținutului și multe alte strategii. În cele din urmă, SEO off-page se ocupă de procesul de optimizare offline. De exemplu, crearea de link-uri autorizate pe alte site-uri web de rang înalt reprezintă o componentă a optimizării off-page. Se poate afirma că SEO off-page este un proces prin care se dezvoltă, se îmbunătățește și se consolidează fiabilitatea unei pagini web – fiabilitate care contează foarte mult atât pentru utilizatori, dar și pentru motoarele de căutare. Când un motor de căutare precum Google observă că utilizatorii au încredere în conținutul unei anumite pagini, va încerca să claseze acea pagină cât mai sus în rezultatele căutării. Backlink-urile, mențiunile care apar în alte site-uri cu autoritate, dar și recenziile pozitive sunt doar câteva dintre tacticile SEO off-page.
SEO oferă beneficii de-a lungul timpului
Deși SEO nu poate genera rezultate imediate, va aduce beneficii substanțiale de-a lungul timpului. Uneori, poate să dureze câteva săptămâni sau chiar luni pentru ca strategiile SEO să ofere rezultate, cu excepția cazului în care nu există concurență. Totuși, în mediul online, este imposibil să nu existe concurență, deoarece sute de companii concurează între ele pentru a se clasa pe prima pagină a Google. Dezvoltarea organică a unui website necesită timp, efort și combinarea strategică a tuturor celor trei tipuri de SEO, însă toate eforturile depuse vor aduce beneficii de-a lungul timpului și vor contribui la atingerea obiectivului final de poziționare organică cât mai sus pe SERP-uri.