marți, aprilie 23, 2024

ultima oră

PODCAST

spot_imgspot_img

PE ACELAȘI SUBIECT

Cronica unui Fake News susținut de autorități: a fost sau nu IMPACT?

Luni dimineață, puțin înainte de ora 4. Un tren plin cu aproape 280 de persoane care circula dinspre Arad, către București ajunge din urmă un marfar tiscsit cu autoturisme Ford, care mergea în portul Constanta.

Într-o zona greu accesibila, în apropiere de stația Roșiori Nord, jud Teleorman, trenul de călători izbește din plin trenul marfar. Acesta,din inerție, mai merge câteva sute de metri, și se oprește. 3 vagoane deraiază, doua rastrurnându-se făcând praf mai multe mașini.

CITESTE SI:VIDEO Grav accident feroviar între Roșiori și Măldăeni – A fost activat Planul Roșu de intervenție

Călătorii, mulți dintre ei în somn, sunt zgâlțâiți de impactul violent, unii fiind răniți. Mai mulți apelează 112, unii anunțând chiar că a deraiat trenul în care se afla.

4:05- -A fost activat planul roșu de intervenție , urmat de planul alb (care pregătește toate spitalele din zona pentru pacienți)

4:15 – 4:20: primele salvări și primii pompieri de la deț. Roșiori de Vede ajung la fata locului

5:00 -reporterii de la publicația locala ImpactNEWS24 ajunge la fata locului

5:02 – Adjunctul ISU Teleorman era la fata locului

5:16 –Reporterul pornește o transmisiune în direct de lângă trenul personal

5:20 – Reporterul merge pe linia de tren și observa cea de-a doua garnitura, unde nu se afla nimeni. Acesta anunță pompierii, care, concentrați pe operațiunea de evacuare a răniților, nu îl observaseră până atunci.

6.45- Planul roșu de intervenție este dezactivat

6:50– Este publicata prima știre în presa locala (IMPACTNEWS24) care arata că a existat un impact intre cele doua garnituri.

7:10-7:15– Știrea este preluata de publicația online Alexăndria Teleorman 2.0, dar și de cotidianul Libertatea.

7:29 -Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă remite comunicat prin care neaga accidentul feroviar, spunând că nu se confirma. Acesta adaugă că pasagerii au fost răniți în urma decelerarii bruște a garniturii de pasager. Nici o vorba despre marfarul deraiat.

7:45– Cotidianul Libertatea modifica știrea, cerandu-și scuze pentru faptul că a preluat din presa locala, spunând că nu a existat niciun impact.

8:00-12:00 Absolut toată presa locala, dar și cea națională, diseminează fake news-ul potrivit căruia nu a existat niciun accident feroviar

În același timp CFR Infrastructura și CFR Călători neaga, de asemenea, accidentul, spunând că nu exista legătură intre garnitura deraiata și trenul de călători

10.23– Publicația impactNEWS24 prezinta informații pe surse despre culpa comuna, impactul care a existat, dar și alte erori și ilegalități care au condus la accident, însă este ignorata de presa națională.

Ministerul Transporturilor refuza să comunice pe tema, aruncând responsabilitatea către CFR Infrastructura și CFR Călători

12:15 Agenția de Investigație Feroviară anunță că a existat, de fapt, un IMAPCT VIOLENT intre cele doua trenuri.

12.30 Politia Transporturi Feroviare confirma de asemenea IMPACTUL

12:40 CFR refuza să mai comunica pe tema, spunând că este o ancheta în curs

12:45 Min. Transporturilor refuza să mai comunice pe tema

13:00 primele buletine de știri de la televiziunile naționale rectifica informația, spuand că de fapt a existat un impact intre trenuri, fară să precizeze că au propagat un FAKE NEWS țoață dimineața, citând autoritățile, și acuzând publicația IMPACTNEWS24, singura care a fost la fata locului, că minte.

Rămâne să ne punem întrebarea: când autoritățile mint și presa canta în struna, cine, ce are de ascuns?

Primele imagini de la accidentul feroviar din TELEORMAN

topul săptămânii