vineri, aprilie 19, 2024

ultima oră

PODCAST

spot_imgspot_img

PE ACELAȘI SUBIECT

DREPT LA REPLICĂ

Având în vedere referirile negative la adresa instituției noastre, în articolul cu titlul „De noaptea minții: Pompierii din Teleorman află din presă că cea mai mare piscină din Alexandria (cum se autointitulează) care există de ani de zile, nu are autorizație de la ei”, publicat în cursul zilei de astăzi,15 octombrie 2021, pe paginile dumneavoastră de web și facebook – ImpactNews24.ro, în virtutea dreptului la replică şi pentru o informare corectă a opiniei publice, vă adresăm rugămintea să ne publicați următoarele precizări:

            „Am fost surprinși de agresivitatea și invectivele formulate la adresa instituției noastre, cu scopul de a dezinforma opinia publică cu privire la activitatea de prevenire derulată la nivelul municipiului Alexandria, care are drept scop creșterea gradului de siguranță a comunității noastre.

            Pentru ca cetățenii să înțeleagă un demers jurnalistic onest, le reamintim faptul că, potrivit Codului Deontologic al Jurnalistului, reprezentanții mass-mediei au datoria primordială de a relata adevărul, de a da publicității informațiile a căror veridicitate au fost verificate în prealabil din surse credibile, de a lua în considerare punctele de vedere pertinente ale părților implicate, iar știrile să fie exacte, obiective, fără păreri personale.

            Așadar, aducem la cunoștința cititorilor publicației dumneavoastră faptul că în data de 14.09.2021 ați solicitat unității noastre, conform Legii nr. 544/2001, informații referitoare la „amenzile aplicate de ISU Teleorman pentru lipsa avizelor de securitate la incendiu pe ultimii 5 ani, modul cum pot fi depistați cei care operează fără aviz, durata medie de timp de la data intrării în funcțiune a unui operator cu publicul pentru care nu există aviz ISU și care nici nu a solicitat acest lucru, când a fost depistat un operator economic din Alexandria că nu deține autorizație, măsurile și data la care au fost luate”.

            Din păcate, am remarcat că în articolul dumneavoastră evitați prezentarea întocmai a datelor transmise de unitatea noastră, interpretând informațiile în mod personal, fără ca acestea să fie măcar corelate cu legislația în vigoare, din domeniul prevenirii situațiilor de urgență, așa cum v-a fost menționată în răspunsul înaintat, cetățenii fiind induși astfel în eroare.

            Și pentru ca acest lucru să fie corectat, considerăm necesară menționarea legislației din acest domeniu care este clară și evidentă, respectiv:

obligația obținerii avizelor/autorizațiilor de securitate la incendiu revine persoanei fizice ori juridice care finanțează și realizează investiții noi sau lucrări de modificare și/sau schimbare a destinației construcțiilor, respectiv beneficiarului investiției, după caz, conform articolelor 30 și 30^1 din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, cu modificările și completările ulterioare. Acestea se eliberează pentru construcţii noi sau pentru dezvoltarea (extinderea), modernizarea ori pentru schimbarea destinaţiei celor existente;

– potrivit Legii nr. 307/2006, articolul 30^2, alin. (1) categoriile de construcții și amenajări care se supun avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendiu se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în acest caz fiind vorba de HG nr. 571 din 10 august 2016 pentru aprobarea categoriilor de construcții și amenajări care se supun avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendiu.

Conform H.G. 571/2016, piscina la care faceți referire nu face parte din categoria de construcții și amenajări ce necesită aviz sau autorizație de securitate la incendiu, indiferent de suprafață sau de numărul de utilizatori, fiind o piscină exterioară.

Conform precizărilor din ANEXA nr.1, pct. II, lit. i), se supun avizării/autorizării clădiri sau spații amenajate în clădiri, având destinația de centru de agrement, cu piscine interioare, servicii de relaxare şi întreţinere corporală, cu masaj, hidromasaj, împachetări, băi de plante, saună uscată, cabine cromo-aromo-terapii şi baie turcească, terenuri de squash, săli de aerobic, fitness, biliard, tenis de masă şi fotbal mecanic, terenuri de tenis, minifotbal şi fotbal cu vestiarele aferente şi altele similare, cu aria desfăşurată mai mare sau egală cu 600 mp, sau dacă spaţiul este amenajat în clădiri de locuit colective, cu suprafaţa mai mare sau egală cu 200 mp.

Afirmația „Nu am emis noi autorizația de construcție, deci nu știm de când există” pe care ați folosit-o în ghilimele, cu scopul de a sublinia că este întocmai după răspunsul formulat de noi, este de asemena incorectă inducând în eroare opinia publică.

Conform răspunsului formulat de instituția noastră, precizarea era În ceea ce privește punerea în funcțiune a operatorului economic menționat de dumneavoastră, vă informăm faptul că acest lucru a fost posibil doar după obținerea autorizației de funcționare, act administrativ care nu este emis de instituția noastră, motiv pentru care nu vă putem estima perioada medie în care a funcționat un astfel de obiectiv fără autorizație de securitate la incendiu”, în acest caz fiind vorba de unitatea de turism (hotel) și nu de piscina exterioară.

Referitor la afirmația că „De altfel, pe cei aflați în legalitate pompierii îi controlau, pe acesta se făceau că nu îl văd”, menționăm că nu are un fundament bazat pe realitate, cu atât mai mult cu cât în răspunsul primit de publicația dumneavoastră s-a menționat faptul că obiectivul a fost identificat încă din anul 2020, pe timpul unui control efectuat în cadrul unui alt obiectiv de turism aflat în administrea aceluiași operator economic.

De asemenea, aducem la cunoștința opiniei publice faptul că unitatea noastră nu s-a rezumat niciodată la a-și desfășura activitatea de prevenire prin prisma aparițiilor publice în social-media, iar informații cu privire la operatorul economic menționat în cadrul articolului au fost obținute înainte de apariția unor date în mediul online, prin corespondența purtată cu autoritățile abilitate și cu responsabilități în domeniu, conform prevederilor legale, fiind înaintată în acest sens o adresă încă din data de 10.06.2021.

Pentru a sublinia importanța acestei activități și desfășurarea ei cu profesionalism, în textul articolului dumneavoastră ați uitat să menționați faptul pe parcursul ultimilor 5 ani de zile, inspectorii de prevenire au aplicat 73 de amenzi contravenționale privind lipsa avizelor/autorizațiilor de securitate la incendiu, în cuantum de 1 140 000 de lei, după cum urmează: 2016 – 19 amenzi în cuantum de 380000 de lei, în 2017 – 6 amezi în cuantum de 120000 de lei, în 2018 – 6 amenzi, în cuantum de 140000 de lei, în 2019 – 25 de amenzi în cuantum de 330000 de lei, iar în 2020 – 17 amenzi în cuantum de 170000 de lei.

În încheiere, ne exprimăm dorința de a publica în integralitate răspunsul oferit de unitatea noastră la solicitarea de informații de interes public, formulată în temeiul Legii nr. 544/2001, astfel încât cetățenii să constate constate modul transparent de prezentare a datelor mai sus menționate.

Vă asigurăm în continuare de întreaga noastră colaborare și sperăm că vom regăsi în paginile publicațiilor dumneavoastră clarificările necesare, furnizate prin acest drept la replică, pentru o informare corectă a opiniei publice.

Vă mulțumim!                                                     

Compartimentul Informare și Relații Publice

topul săptămânii